תקשור על עצב מאת מיקי אלון – מרקם הוצאה לאור

תקשור על עצב מאת מיקי אלון

מהו עצב וכיצד עובדים עליו?

עצב הינו רגש עמוק. חשים בו כאילו נופלים לתהום וצונחים למקום בו אין אונים ויש תחושה של חוסר בטחון. תחושה אשר מלווה את העצב.

העצב הינו רגש הנוגע בגוף הנשמה במקומות בהם היא חשה אבודה. העצב הינו אנרגיה המקיפה כל ונוגעת ונכנסת פנימה לתוככי הנימים של הנשמה.

העצב הינו תהליך פנימי של נשמה אשר באה להיות פוסעת בינות לשבילי החיים ולחוות חיים מלאים וממומשים.

זהו תהליך של כניסה פנימה. יש חוסר בהירות ותחושה של אין אונים.

לאיזה עוד רגשות קשור העצב וכיצד מפוגגים אותו, איזה שאלות הוא מעלה?

העצב קשור קשר הדוק עם כל הרגשות המצויים בחיים, יש בו שמחה, וגם עדנה, יש בו כעס ותסכול ויש בו להיות מזעזע ומעיר. תפקידו להיות מחבר לאנרגיה של החיים ושל המגע עימם.

הקשר בין העצב לרגשות אחרים הוא המקום בו הוא בא להיות מסמל חיים. חיים מלאים וממומשים.

העצב מתפוגג במקום בו מעניקים לו מקום, ומעניקים לו בכורה. מקום בו יש לחוש בו ולהיות מתענגים עליו ולא בורחים ממנו.

יש להבין  כי העצב בונה חיים ולא הורס אותם. הוא ממלא עד כי מתפרץ ממנו תדר חדש אשר מביא לפתיחה של אנרגיה חדשה, אנרגיה של עשייה ופעולה.

העצב מתפוגג במקום בו נותנים לו מקום ולא דוחקים אותו, חשים בו, ואז הוא מביא לפריצה.

 העצב הוא מקור של חיים ויש והוא מעלה שאלות של מהות החיים ומהו מקור החיים. יש בו שאלות אודות רגשות נוספים וכיצד להיות עובדים ומתעלים אותם לצמיחה ובניה ולא להרס.

 תחושה אצל נשמות רבות כי העצב בונה מחסומים והורס חיים, אך להיפך הדבר, הוא בונה וחושף ומביא לידי יצירה חדשה ומופלאה, למקום של התרוממות ושל יציאה למקומות גבוהים יותר בהוויה.

במקום בו לא נותנים לעצב מקום יש בריחה, הסתגרות ונבילה במקום יצירה ויציאה למקומות חדשים ומופלאים.

תהא זו דרך האדם להיות פועל ומשיג את רצונו ומאוויו ממקום של התחברות לעולמות הרגש שלו ממקום בו יש לו ביטוי הולם וקולח של התהומות הפנימיים אשר בהם מצוי מקור היצירה הפנימי של כל נשמה.

מהו ריחו וצבעו של העצב?

העצב צבעו נוטה לכתום על גווניו השונים. יש ונוטה להיות אף אדום. ריחו ריח של עובש אשר נראה מתפשט אך יש לו אף ריח של ישן אשר נוטה להתפשט לתוך הגוף להיות עושה השתלטות עליו.

בתחילה נופלת העצבות במקום בו אין זה נוח. הנשמה צריכה להיות מסתגלת אליה נותנת לה מקום. יש תחושה לא נוחה במלבוש אשר לובש העצב על הנשמה וכל עוד חשים שלא בנוח בנוכחותה של אנרגיית העצב יש רצון לסלקה. יש רצון לברוח ממנה ולהמנע ממנה.

העצב זוהי אנרגיה מכילה ואוהבת אשר באה להביא עדנה ושמחה לאחר שמכירים בה ונותנים לה להתלבש במקום, לתפוס מקום של כבוד ולא מקום של הכבדה, אז הופך צבעה לצבע זהוב ריחה הופך לריח שמימי אשר עוטפים הנשמה וגורמים להזדככות הנשמה.

זהו רגש רב עוצמה אשר מביא עימו מסר של חיות, מסר של החיים בכללותם, חיים מלאים וממומשים. בעת שבה נותנים למלבוש העצב לעטוף ולענג את הנשמה יש את הפריצה והצמיחה ואז האנרגיה משתנה.

לכן חשוב להיות נותנים ביטוי מלא לעצב מקום של הכרה וכבוד ולא מקום של הכבדה ובריחה – כי אז נוצרים כל אותם מחסומים ואז נופלת הנשמה דווקא במקום בו יש לה את ההזדמנות הגדולה ביותר לגדול ולהתפתח.

אילו איברים בגוף הפיזי מבטאים את העצב?

העצב תוקף בדרך כלל את אזור הסרעפת ומתפשט אל הבטן לכל חלליה אז אוגר בתוכו את איזור הלב. במידה ונותנים לו מקום הוא ומתפשט לכל האיברים אשר נוח לו שם וגורם להזדככות ויצירת גדילה וצמיחה.

כיצד עובדים עם העצב?

יש להניח לעצב להתפשט בגוף, לבחון אותו ולתת לו מקום. בדרך של השקטה פנימית. פשוט לבחון אותו ולהעניק לו מקום וביטוי. ואז צריך להיות שואלים העצב מהו רצונו ומהו המסר אשר בא להיות מביא לכם.  חשוב להניח לו להיות עוטף ומחבק לתת לעצמכם מקום של התענגות עליו – על חבר אהוב ויקר.

ואז יש לעשות עימו את הדיאלוג של מהן המתנות שבא להביא. יש וכל פעם בא לחדד מקום בו יש לעשות עבודה ולהיות מייצר גדילה וצמיחה.

יש וקיימת טעות אצל הנשמות הדרות בכדורכם כי עצב הינו אויב, אך נהפכו, העצב הוא חבר אהוב אשר בא לסייע ולייצר גדילה וצמיחה. לייצר מקום בו תהיו משתחררים מכבלים מגבילים ותנועו למקומות טובים יותר. הטעות מייצרת את ההיפך – תקיעות והימנעות אשר מייצרות את הפן של ההכחשה ושל המועקה והמוות בעקבותם. לאו דווקא מוות של הגוף הפיזי כי אם מוות של הנשמה אשר אינה חשה ואינה גודלת.

יש ודרך החוויה והמקום של הכבוד לעצב ולכל רגש אשר מפחדים ממנו, יוצרים גדילה וצמיחה. הרגשות בכללותם מייצרים מעגל של חיים ושל חווית התמלאות ומימוש אשר רק דרך מעבר דרכם ונתינת מקום להם חווים חיים מלאים וממומשים.

חשוב לנו להיות מציינים כי דרך העצב נוצר תהליך מדהים בו הנשמה נכנסת למחול של חיים, בו האנרגיה מייצרת תגלית אשר דרכה החיים מזדככים ומביאים לביטוי של כל החלקים דרכם באתם ליקום להיות מבוטאים.

יש והעצב הינו רגש הכרחי להיות חיים וחווים דרכו ועושים הצמיחה המשמעותית אשר מביאה ליצירת זינוק בחיים.

העצב כעצב הינו רגש אשר פוגש ברגשות אחרים ממגוון הרגשות המצויים והוא פותח פתח לרגשות אחרים להיות מקבלים ביטוי. אלו בד"כ רגשות עדינים. העצב נותן להם ביטוי עוצמתי, מאפשר מגע עימם ובכללם רגש האהבה והשמחה. ללא חווית עצב לא ניתן לחוות רגשות האהבה והשמחה במלואם.

לכן חשוב להבין כי קשת הרגשות יש לה ביטוי הכרחי.  הנשמות מבינות כי דרכן הן חיות. הרגש הינו הכרחי, החמצן אשר הכרחי לנשימה.

העצב פותח ומאתגר צמיחה וגדילה. מאתגר חיים ומהווה מהות של חיים. כל מקום בו מדחיקים ומעלימים אותו גורמים למיתה של נשמה, דחיית החיים והעדפת המוות. ולכן צריך להיות מבינים חשיבותו ויתרונו של העצב כמעצב נשמה וחייה.

העצב מתלבש כהוויה על נשמה ומגדיר את דרכה באותה עת. דרך אשר מביאה בשורה לנשמה אודות המקומות בהן צריכה להיות מקדישה את עצמה ואת מרצה. העצב מאלץ נשמה להיות נעצרת ומתבוננות ונותנת מקום לחוויה וההרגשה. זהו תהליך הכרחי לנשמה לצורך גדילתה. העצב בא להיות משקף מצב בו יש להיות עושים הפסקה ועבודה נקודתית על מקום בו העצב נוגע. זהו מסר לנשמה.

 דרך העצב מתעצמים להם יתר הרגשות. מקבלים ביטוי אשר דרכו יש תחושה לעיתים של ערעור, אך אין זה ממש כך. זהו ערעור כביכול, ערעור אשר בא לבנות ולהיות מגדיר דרך.

העצב הכרחי וחשוב לדרכה של נשמה. זהו רגש בונה חיים ומתווה דרך בחיים להיות פותרים תקיעויות אשר הנשמה נמצאת נושאת זמן רב.

העצב בא להיות מאתגר ומעורר. בא להיות פותח וקורא תיגר על החיים בכללותם, על החיים במובן של החיות והזרימה. העצב בא להיות מבקיע דרך ובונה גדילה וצמיחה.

העצב נרתם לצמיחתה של הנשמה. כשנותנים לו מקום מאפשרים להודות בקיומו ולהיות עוטף ומענג ומביא בשורתו. יש חשיבות לכך. ממקום זה יהא מביא האינפורמציה ההכרחית שלו לתודעת כל נשמה. זהו תהליך חשוב לעבודה עם רגש העצב.

כל רגש בפני עצמו הכרחי לקיומה התקין של נשמה, אך יש ברגש העצב להיות מעצב ובונה, משפיע על יתר הרגשות. זהו רגש אשר דרכו נבחנת דרך התנהלותו ויכולתו של כל אחד לחוות החיים. חשוב להבין כי רק דרך חווית העצב תהא נשמה גדלה וצומחת ומביאה לשינוי בחייה.

יש בעצב מסר עבור כל נשמה חשוב ליתן לה ביטוי שיהא דרך כך חושף המסר.