סת – טבע הנפש – מרקם הוצאה לאור

סת – טבע הנפש

סת - טבע הנפש, ביטויו האנושי
ג'יין רוברטס מתקשרת את סת
The Nature of the Psyche - Its Human Expression
Jane Roberts A Seth book
פרטי ההוצאה:
מס' עמודים: 260
שנת הוצאה: באנגלית- 1979, בעברית- 1998
מחיר קטלוגי: 89 ₪
מחיר שלנו: 71 ₪
הוסף לסל

בספר טבע הנפש, הרביעי שסת הכתיב במלואו דרך ג'יין רוברטס, הוא פותח בפנינוחלונות אל הנפש מהיבטים שונים השזורים זה בזה: המימד השונה שבו היא קיימת, רגשות, המקורות האמיתיים והעוצמה של חלומות, הקשר בין המינים, זהות מינית וביטוי מיני, שפה, היקום והנפש  ועוד ועוד. בפעם הראשונה סת מסביר: איך האהבה היא השפה הבסיסית שממנה נגזרו כל שאר השפות; הטבע הדו-מיני של האנושות והחשיבות הביולוגית והרוחנית של ממצא זה; הבסיס האמיתי להומוסקסואליות ולסביות, ותוצאותיה ברמה האישית והחברתית; היתרונות של היזכרות בחלומות ושל השתתפות מודעת בהם – חלומות צלולים. פילוסופיה פסיכולוגית במיטבה.

סת מגיש תרגילים פשוטים שמטרתם להביא את האדם להכיר את החלק העמוק יותר של העצמי, והוא מזמין את הקורא לבחון את תפישותיו והתנסויותיו ברמות שונות.

מדברי סת:

אכן לאהבה יש שפה משלה – שפה בסיסית לא מילולית, בעלת משמעויות ביולוגיות עמוקות. זוהי השפה הראשונית הבסיסית שממנה נובעות כל השפות האחרות, שכן מטרות השפות נובעות מתוך האיכויות הללו שטבעיות לביטוי של אהבה: הרצון לתקשר, ליצור וללמוד עם האהוב, ולהתמזג עמו.

השפה הראשונית, לא היתה כרוכה בדימויים או במילים, אלא התעסקה בזרימה חופשית של חומר הכרתי ישיר. במידה מסוימת נכון לומר שהשפות הופיעו כאשר התחלתם לאבד את התקשורת הישירה עם ההתנסות שלכם ועם ההתנסות של אחרים. לפיכך השפה היא תחליף לתקשורת ישירה. המילים מסמלות את ההתנסות שלכם או של האחר, ובו בזמן הן גם מגוננות עליכם או עליו מפני התנסות זו.

חלומות, כמובן, הם בראש ובראשונה אירועים. … החלומות פועלים כרשתות עצומות של תקשורת-המונים, שברמות מסוימות של הנפש, אפקטיביות הרבה יותר מאשר למשל הטלוויזיה ברמה הפיסית. אם כן, ניתן להשתמש במצב החלימה כבפלטפורמה פסיכולוגית או נפשית כדי לצפות במציאויות אחרות, ולהתבונן במנגנונים הפנימיים שבאמצעותם אירועים לא-פיסיים מתממשים בעולמכם.

לימדו אתכם לא לתת אמון ברגשותיכם, בחלומותיכם או בדמיון שלכם, בדיוק משום שתכופות אין הם תואמים את המציאות העובדתית המקובלת. אולם הרגשות, החלומות והדמיון הם שיוצרים את העובדות.

בכל אחד ממצבים אלה – מצבי טרנס, חלומות בהקיץ, היפנוזה –  המציאות מופיעה בצורה שונה, ולכן בכל אחד ממצבים אלה פועלים חוקים שונים.

המוח הוא בראש ובראשונה מנגנון נפש יוצר אירועים שדרכו התודעה פועלת.  … אני מדבר על המוח, להבדיל מההכרה – mind, כדי להדגיש את הנקודה שמדובר ביכולות של היצורים האנושיים. גאונות המוח נובעת מההכרה: את ההכרה ניתן לכנות: המקבילההביו-פיסית של המוח.

במידה מסוימת גם התודעה התאית משתתפת בחלומות, כי לתאים יש עניין זהה הן באירועים נפשיים והן באירועים גופניים בחיי היחיד.

אני הוא אני, אך אני מפורש דרך המציאות שלכם. יש לי מאפייני אישיות שעל פיהם אלה שבאים לפגישות יכולים לזהות אותי. יש מוזרות בקול ובמבטא שלי, שאם יורשה לי לומר הינה ייחודית ואינדיבידואלית לי. ועם זאת אני מגיע למציאות שלכם במסלול מוזר – כזה שאינו מורכב מכבישים או מדרכים ראשיות, אלא מדרמות נפשיות שמתפתלות חזרה לאחור כמו שבילים לתוך "ההיסטוריה הנפשית" של המין האנושי. במידה מסוימת אני כמותמונת חלום חוזר ונשנה עז ועיקש במיוחד, המופיע ומבקר את נפש ההמון, אך בתוך מציאות שאינה מוגבלת לחלומות – תמונת חלום בעלת מלאות נפשית שהתודעה הרגילהיכולה להיראות לידה כרוח-רפאים חיוורת.

הידע על ההסתברויות הביולוגיות של הגוף מתקיים בחלקי המוח הנחשבים קדומים – כמו גזע המוח, המערכת הלימבית – וברמות אלה מתרחשת פעילות שאחראית לתקשורת תאית בין כל המינים. למוח יש כוחות הסתגלות מדהימים, כך שבאופן טבעי חלק אחד של המוח יכול למלא את מקומו של כל חלק אחר, ולבצע את פעולותיו היטב כאילו היו שלו. עם זאת, לעתים תכופות האמונות בנוגע למה שאפשרי ומה שלא מעמעמות את היכולות הללו. אף שהקשרים העצביים שבמוח הם ספציפיים, ואף שבאופן בסיסי ההתנהגות הביולוגית הנלמדת היא דומיננטית, מטבע ברייתם חלקי המוח אכן ברי חילוף, כיוון שהם מכוּונים על-ידי פעולת ההכרה.

קשה מאוד להסביר זאת, אבל היכולת לחיים מודעים מלאים טבועה בכל חלק של הגוף.אחרת הסינכרוניות החלקה של הגוף לא היתה אפשרית. למוח יש יכולות שבמודע אינכם משתמשים בהן, משום שאמונותיכם מונעות מכם ליזום את ההרגלים העצביים המתאימים. חלקים מסוימים במוח נראים דומיננטיים רק בשל אותם ההרגלים העצביים שמאומצים בכל ציוויליזציה או תקופה נתונה. אבל תרבויות אחרות בעברכם חוו את המציאות באופן שונה ביותר, מתוך כך שהן עודדו דפוסים עצביים שונים וחיברו התנסויות באמצעות נקודות מפתח אחרות.

כמויות קטנות של חומרים מעוררים, כמו, קפה או תה, סמוך למועד השינה כשאתם כבר עייפים, יכולות להשפיע באופן מבורך על גירוי פעילות חלימה ולסייע לזכירה של חלומות.

הנפש היא תבנית של אנרגיה מודעת שבה זהותכם שוכנת שלמה, ועם זאת משתנה-תמיד, בעודכם מממשים את הפוטנציאלים השונים שלכם. אתם הביטוי החי של נפשכם, ועם זאת, אתם מתירים לעצמכם להישאר עיוורים להיבטים מבריקים של המציאות שלכם עצמכם.

המלצות

"כתמיד, מסריו של סת באמת נצחיים. החומר הזה רלוונטי מאוד לעולמנו כיום, ומספק רקע שכנגדו אנו יכולים להבין את המשחק בין המינים. סת חושף כמה מהמיתוסים שהחברה שלנו תומכת בהם לגבי ה'תפקידים' והצורות של מערכות יחסים 'ראויות'. ספר בעל ערך רב." – מרק גרינייה, מחבר Energy Dynamics: Conscious Human Evolution.

תגובות

"בספר זה סת דן בפסיכולוגיה האנושית, בעוד שספריו האחרים מתארים את המציאות הלא-פיסית ויחסה למציאות הפיסית. אני ממליץ עליו בהדגשה מיוחדת. כדיון ממצה בפסיכולוגיה האנושית הוא עומד בדרגה אחת עם עבודתה המתוקשרת של אווה פיירקוס."

"סת מעודד אותנו להתעלם מהסטריאוטיפים של זכרי-נקבי ולחבוק את כל האיכויות הפנימיות שלנו כשלמות אחת. לכולנו הפוטנציאל להיות אינטואיטיביים כמו אינטלקטואליים, חכמים כמו פקחים, אמנותיים כמו רציונליים. איכויות אלה לא מוגבלות למין כלשהו! ספר זה הוא אכן מתנה, ואנו יכולים ליישם רעיונות אלה בחברה שמדגישה כל כך את הקיטוב המיני."

" בעיניי ספרי סת הם גרעין הרוחניות, הטובים ביותר שאי פעם קראתי. ברכות לכם שמצאתם ספרים אלה – אתם עומדים להשיג את המפתח הראשי לחיים, לעוצמה ולבהירות, מעבר לציפיותיכם הפרועות ביותר."

"יש פה הסבר למיניות האנושית, מקיף יותר מזה שמצאתי בכל ספר אחר. אני כל כך שמחה שסת מדבר על נושא כל כך חשוב. יש משהו מעבר למילים ולסמלים בספר הזה, גוון רגשי כלשהו, תחושה טרנסנדנטית שעדיין לא מובנת לי. הפרקים קצרים, אך ההסברים מצוינים וקולעים."