המסע אל קצה היש – מרקם הוצאה לאור

המסע אל קצה היש

המסע אל קצה היש
רוברט א. מונרו
Ultimate Journey
Robert A. Monroe
פרטי ההוצאה:
מס' עמודים: 192
שנת הוצאה: באנגלית- 1994, בעברית- 2001
מחיר קטלוגי: 77 ₪
מחיר שלנו: 62 ₪
הוסף לסל

ב-1958 התנסה רוברט מונרו בסדרת התנסויות חוץ-גופיות ספונטניות, ששינו את חייו ואת חיי אלפים שהתנסו בכך בעקבותיו. בתחילה הוא נחרד והתייחס לתופעה מתוך חשש וספק. הוא מצא את עצמו עוזב את גופו הפיסי ומופיע במקומות מרוחקים מאוד מהמציאות החומרית והרוחנית של החיים על פני האדמה; למעשה הוא הפך, במקביל, לתושב בעולם האלמוות שאינו מוגבל מבחינת הזמן מרחב. ככל שקרא את תיאורי התופעה בספרות המזרח, הוא נפתח להתרחשות והחל לעבוד עמה. המכון שהקים, "מכון מונרו", שהיה ידוע בזמנו ברחבי העולם על מחקריו המדעיים בנושא השפעות גלי קול על ההתנהגות האנושית, עבר הסבה, והחל במחקר פסיכולוגי ונפשי נרחבת של התנאים והשיטות להתנסות חוץ גופית והשלכותיה.

בשני ספריו הקודמים תיעד מונרו את התנסויותיו החוץ-גופיות במהלך שלושים שנה, ורכש מעמד של חלוץ בחקר טווח האפשרויות העצום הגלום בתודעה האנושית. היום אנו יודעים שאנו יוצרים את המציאות שלנו. מונרו הוכיח זאת כאשר גילה בהתנסויותיו שהמציאות היא סוג של אשליה הולוגרפית, הולוגרמה, הנוצרת ומדומיינת במלואה באופן מנטלי. הוא אינו מנסה להבין את גילוייו לאור מושגים ידועים כלשהם, דתיים או רוחניים, אלא חוקר אותם לאור המושגים המקוריים שטבע ככל שהתקדם במחקרו.

בחיפושו הבלתי נלאה אחר ידע מעבר להתנסות האנושית הרגילה, הוא מגיע הן לממדים מרוחקים וכמעט בלתי נתפסים והן עמוק לתוך 'עצמי הגרעין' שלו כדי לפתח את מה שהוא מכנה 'מבט-על שונה'. בספר זה, השלישי והאחרון שפרסם, הוא משתף אותנו בשיאם של מחקריו החוץ-גופיים: הוא ממפה את המרחב הנמצא "אחרי הקצה", מעבר לתחומי העולם הפיסי. הוא פורש את מפת "הדרכים הראשיות" – אלו שנפתחות בפנינו כשאנו עוזבים את החיים הפיסיים – עוברים פאזה – ובהן מחלפים לכניסה וליציאה, שילוט דרך ואתגרים. מונרו מתאר כיצד מצא את הדרך הזו ונסע בה, וכיצד גילה את מטרתו במסע תגליות חלוצי זה: הפריצה אל מעבר לתחומי ההתנסות הניתנים להגדרה בחשיבה האנושית הנוכחית, אשר בסופו של דבר מפגישה אותו עם הישות הרוחנית הרחבה שלו.הוא זה שיכול להעבירה למימד ההתפתחות הבא  התמזגות עם המקור. "אתה הסיכוי הטוב ביותר שהיה לנו…".

המסע אל קצה היש הוא ספר מופלא שמעודד כל אחד מאיתנו להרחיב את תפישתנו מעבר למגבלות האנושיות המקובלות. לבסוף כולנו, בזמננו הנכון, נתפתח ונגיע למיזוג עם נשמת-העל האישית שלנו, אשר גם היא נמצאת בהתקדמות מתמדת. הספר כולל גם דיווחים של אנשים שהשתתפו בתכנית הלימודים שפותחה ומיושמת ב"מכון מונרו", הצליחו לקרוא את המפה, ולממש מטרות שונות. מסע זה מגלה אמיתות בסיסיות אודות המשמעות והמטרה של החיים, ושל מה שנמצא מעבר להם. זוהי יצירת מופת של הוגה וחוקר מקורי ואמיץ.

המלצות

"זהו ללא ספק ספר מרתק ומאתגר. על-אף שהשתתפתי במחקרים של מונרו, ובעצמי התנסיתי במסעות חוץ-גופיים רבים, היה לי קשה להניח אותו." – ד"ר אליזבט קובלר-רוס, מחברת לחיות עם המוות.

"אינספור אנשים מצאו נחמה ועזרה בידיעה שהם לא לבד ושהם אינם מטורפים רק משום שחוו התנסויות חוץ-גופיות". – צ'ארלס טארט, מחשובי המומחים בתחום התודעה והפוטנציאל האנושי, מחבר Mind Science, and States of Consciousness.

"מי שאינם מכירים את המצב החוץ-גופי אולי ימצאו בספר זה הדים, רמזים או נקודות זיהוי שמזכירים להם משהו שקרה בחלום, במצב של נים-ולא נים בין שינה לערות, או בהבזק של הבנה או תובנה. מי שמכירים התנסויות אלה, יודעים גם עד כמה קשה לתרגם אותן לשפה נהירה ופשוטה. אלה גם אלה יודעים בוודאי שהנתיב פתוח בפני כל אדם שיסיר מעליו מערכות אמונה מגבילות וייגש לעניין בפתיחות וברצון". – מתוך ההקדמה לספר, רונאלד ראסל.

תגובות

"זהו אחד מאותם הספרים שפשוט אינך יכול להפסיק לקרוא. מאחר שהוא נכתב לקראת סוף חייו, הוא מכיל ידע שמסכם עבודת חיים שלמה…"

"זה אחד הספרים הטובים ביותר על מצבי תודעה מורחבים שקראתי. לא רק משום שיכולתי להזדהות עם הפחדים (הידועים והבלתי-ידועים), אלא גם כיוון שאינו מובא במושגים הדתיים המקובלים."