לאלף חד קרן – מרקם הוצאה לאור

לאלף חד קרן

לאלף חד קרן
אורית אדיבי
Taming a Unicorn
Orit Adivi
פרטי ההוצאה:
מס' עמודים: 228
שנת הוצאה: 2017
מחיר קטלוגי: 82 ₪
מחיר שלנו: 65 ₪
הוסף לסל

"התרכזתי בפתח היציאה כמהופנטת, ולא שמתי לב שמקבלי הפנים כבר עזבו את המקום ושאני עומדת שם לגמרי לבד. הוא לא הגיע."

בעודה ממתינה בנמל התעופה לשובו של אהוב לבה מחופשת מולדת בהודו, מתנפצים חלומותיה ותקוותיה של אהובה דר בנוגע לעתידם המשותף. מאוכזבת ושבורת לב, היא בורחת מעצמה לכנס מקצועי בגרמניה, ומנסה להתחקות אחר המניעים לעזיבתו.

גיבורת לאלף חד קרן מחלקת את חייה בין עיר מגוריה רחובות לבין בית נעוריה בחיפה, שבו מתגורר אביה עם ליאו, מטפלו הסיעודי, שעמו היא מנהלת רומן זה כמה שנים. היא מתקרבת לגיל חמישים וחיה לבדה בדירת ארבעה חדרים שרכשו לה הוריה עבור המשפחה העתידית שהיא תקים.

בעת שהייתה בגרמניה, כבת דור שני לניצולי שואה, מוצפת אהובה בגלי זיכרונות שהופכים את הנסיעה כולה למסע רגשי מטלטל. היעדרו של ליאו, לצד תחושות הניכור שהיא חווה בזמן שהותה בארץ הזרה, מאלצים את אהובה להתמודד לראשונה בחייה עם אמיתות מודחקות: הייתכן שלא הכירה לעומק את בן זוגה ההודי? מדוע היא מגלה אמת גדולה דווקא בגרמניה? מעתה והלאה הגילוי יסחף אותה למחוזות מפתיעים.

למסעה זה מצטרף חד קרן – סוס מצולק ונכסף מימי ילדותה, שנעלם זמן קצר לאחר שאביה קנה אותו במיטב כספו, ומאז גורלו נותר לא ידוע. לאורך הרומן סיפורי השניים משתקפים זה בזה, מדלגים בין מציאות לדמיון ומשתלבים לכדי מארג חיים משותף שהופך את הקריאה בלאלף חד קרן לחוויה אניגמטית מרתקת.

חוויית הגדילה וההתבגרות כבת לניצולי שואה אינה זרה לאורית אדיבי עצמה. כתיבת הרומן אפשרה לה לחקור את הפצע הממשיך לכאוב גם בקרב בני הדור השני והשלישי. בו בזמן, אורית נכנסת לנעליה של אישה אחרת, שבחרה במסלול חיים שונה משלה. באמצעות נרטיב הזרות הייחודי לרומן, העלילה בוחנת מקרוב ובשפה ישירה אלמנטים חשובים ובלתי נפרדים במערכות יחסים.

זהו רומן הביכורים של אורית אדיבי, בת 46 ואם לשלושה ילדים. כילדה התמודדה עם לקות למידה ולמדה לכתוב לראשונה רק בגיל 12. כיום אדיבי היא בוגרת תואר שני בייעוץ חינוכי מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

 

החל מהראשון במרץ בחנויות הספרים.